A legnagyobb hazai és külföldi könyvesboltok és webáruházak mellett íróinknak számos lehetősége van könyveik terjesztésére. Saját közösségi csatornáikon, különböző könyves blogok felületein, az ekönyv.hu oldalon, a Bookline és Líra webáruházban, az Apple és a Google könyvesboltjaiban, a Rukkola könyvcsere oldalon, de sok egyéb hazai és nemzetközi csatorna is a rendelkezésükre áll. Természetesen bárki számára elérhető a könyvesbolti megjelenés lehetősége is.
Mi segítünk elindulni az úton.
Az álmod megvalósításához türelem kell, jó példa erre Andy Weir, az egyik legsikeresebb self-publishing író, aki a Marsi című könyve világsikerére több mint 7 évet várt. Neked csak annyit kell tenned, hogy alaposan átgondolod mi a célod (100-500-1500-2500 könyv eladása) és igyekszel mindent megtenni azért, hogy ez megvalósuljon.
Mindenkinek más az útja. Alternatív értékesítési csatorna bármilyen üzlet vagy esemény lehet, amely illeszkedik a könyv profiljába, és az közel áll az könyv célcsoportjához. Például: mesekönyvet nem csak hagyományos értékesítési rendszerben érdemes terjeszteni, remek célterület a szerző számára a játszóházak és olyan események, amiket a családok gyakran látogatnak, kikapcsolódásból. Általában bizományos értékesítést vállalnak.
Értékesítési szempontból mindig fontos, hogy pontos és jól körülírt célközönséged legyen, amint ezt meghatároztad, az alternatív értékesítési csatornát már könnyebb lesz megtalálnod.