Elkezdeni egy könyvet nem ugyanaz, mint elindítani. Míg az előbbi egy független tevékenység, amibe örömmel vetik bele magukat a szerzők, addig utóbbi tervezéssel, adminisztrációval, szervezéssel és gondos felügyelettel jár. De miért szükséges az a rengeteg plusz munka?
Miért nem érdemes elindítanod a könyved értékesítését? Mert marketing terv nélkül nehezebb költséghatékonyan promózni, kevesebb olvasót és követőt érhetsz el, összességében kevesebb emberhez jutsz el. A marketingtervre érdemes úgy tekinteni, mint egy ellenőrző listára, ami szépen végigmegy a könyv teljes életútján. Az a célja, hogy segítsen összepontosítani a végső célra, hogy minél több emberhez jusson el a könyv.
A tervezés során meghatározzuk a könyved célcsoportját, elemezzük az erősségeit és megvizsgáljuk, hogy milyen jellegű közösségi média kampányt érdemes bevetni a promócióhoz, illetve milyen alternatív értékesítési csatornát kell kiszemelnie az írónak.